Groove Armada goes Bacardi

Groove Armada goes Bacardi 150 150 Sander van der Heide

Regelmatig bespreek ik met klanten het wel en wee van de muziekindustrie. We zijn het er allemaal over eens dat de verkoop van muziek ‘an sich’ geen toekomst heeft. Het is meer een promotiemiddel en bijproduct geworden. Hoe dan toch nog geld verdienen met muziek? Daar zijn de meningen over verdeeld en de 360-gradendeals en Unique- en Starbuckartiesten is het meest creatieve wat we tot nu toe zien.

Zo ook Groove Armada, die het SONY-label verliet om met drankgigant Bacardi in zee te gaan. Persoonlijk zou ik er van balen dat je als artiest geketend zit aan een merk als Unique, Starbucks of Bacardi. Maar goed, in dit geval is de verspreiding van de tracks heel origineel aangepakt. De eerste track (“Go”, 320 kbps mp3) kun je gratis krijgen. Zodra je deze track 20 keer hebt verspreid, kun je een tweede track downloaden. Als de eerste track dan 200 keer is gedeeld, krijg je track nummer 3 en dat vertienvoudigd zich dus per track. Wat een vondst, legal sharing en je wordt er nog voor beloond ook met weer nieuwe tracks. Je krijgt er een prachtige site bij met statistiek van hoeveel je nog moet delen met anderen met de bijbehorende tools voor je blog en emails. Ik zou zeggen, download ‘m hieronder en ga zelf ook aan de slag.

sandertje has shared an exclusive Groove Armada track with 2 people on B-Live Share

Get the track for yourself and start sharing

2 comments
  • Dirk

    Het verbaast mij dat blijkbaar zo vele artiesten van mening zijn, dat muziek “an sich” niet meer verkocht kan worden – er wordt geimpliceerd dat minder mensen echt interesse hebben in de muziek, terwijl er volgens mij nog nooit eerder zoveel bewust naar muziek werd geluisterd als in deze tijd. Wat blijkt is dat de bestaande structuren niet meer winstgevend werken, en dat is toch wel iets heel anders.

  • Sander

    Ik ben het met je eens: Men luistert heel bewust naar muziek. Ik denk alleen dat men er niet meer 20 euro voor wil betalen.

    Download je nog wel even het nummer?:-)

Comments are closed.