With compliments from Bob Ludwig

150 150 Sander van der Heide

In 1996 heb ik een album geremasterd van André Popp, Delerium in Hi-Fi. Blijkbaar was dit een favoriet album van Bob Ludwig, want een paar jaar later stuurde hij mij een e-mail waarin hij liet weten hoe goed hij die plaat vond klinken en vroeg hoe ik het had aangepakt. Dat was voor mij een mooie binnenkomer om de mastergoeroe zelf van alles te vragen. We mailen sindsdien geregeld met apparatuurtips of over werkwijze.

Het leuke is dat hij heel goed onthoudt wat ik mooi en niet mooi vind klinken en zo heeft hij mij de Dunlavy’s aangeraden waar ik nu op werk. Ook wist hij dat ik de Weiss BW102 op veel punten mooier vind klinken dan de bijvoorbeeld nieuwere DS-1. Ik werkte tot nu toe nog op een set die we destijds bij Wisseloord hadden gekocht voor iets van 20.000 gulden.

Hoe gaaf dat hij me onlangs liet weten een ‘pakketje’ te sturen met iets wat ik wel zou kunnen gebruiken als backup. Dat pakketje bleken 2 enorme BW102 sets te zijn die, eentje van Ome Bob zelf en eentje van zijn tweede engineer, Adam Ayen. Als backup? Elke set van hun was ongeveer 2 keer zo groot als die van mij en daarnaast met de 88/96 kHz-optie van 12.000 euro. Ik was stomverbaasd. Samen met mijn tweede engineer Pier Durk Hogeterp hebben we de 2 sets samengevoegd tot 1 grote superset en mijn set maar gauw op zolder gezet.

vrijdag 25 juni is ie te bewonderen en te horen bij de opening van onze nieuwe masteringstudio.

2 comments
  • Menno Hoomans

    Zo, dat is wel een heel bijzonder cadeau! Ik ben erg benieuwd hoe dat klinkt! Ik ben morgen bij de opening van Gie Sound studio, dus wellicht tot morgen?

  • Maarten de Boer

    Hallo Sander,

    Leuk cadeautje voor de helft van deze set heb ik ooit 65.000 gulden betaald. heb je de remote er bij ? Ik denk trouwens dat het verschil met de Gambit serie kleiner is als je de 24/96 modules gebruikt.
    Succes met de studio.

Comments are closed.